loading...

بلاگ ملاگ

بازدید : 29
سه شنبه 1 شهريور 1401 زمان : 12:09

در این بخش، می‌خواهیم React Native و Flutter را با هم مقایسه کنیم که به شما کمک می‌کند تشخیص دهید کدام چارچوب برای ایده برنامه شما بهترین است.

در سال‌های اخیر، تقاضا برای اپلیکیشن‌های موبایل تا حد زیادی افزایش یافته است به طوری که توسعه‌دهندگان چارچوبی سریع برای ساخت اپلیکیشن دارند. برای سرعت بخشیدن به برنامه، بسیاری از توسعه دهندگان شروع به استفاده از یک برنامه چند پلتفرمی کرده اند که ویژگی های زیادی را برای طراحی اپلیکیشن های تجارت الکترونیک، اپلیکیشن های تعاملی و اپلیکیشن های اجتماعی می دهد.



در این بخش، می‌خواهیم React Native و Flutter را با هم مقایسه کنیم که به شما کمک می‌کند تشخیص دهید کدام چارچوب برای ایده برنامه شما بهترین است.


React Native چیست؟

React Native یک چارچوب جاوا اسکریپت منبع باز است که توسط فیس بوک توسعه یافته است. برای توسعه یک برنامه موبایل واقعی و بومی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS استفاده می شود. این یک چارچوب جاوا اسکریپت است که بر اساس کتابخانه React برای ایجاد برنامه های تلفن همراه با یک پایگاه کد واحد ساخته شده است. از اجزای بومی به جای استفاده از اجزای وب به عنوان بلوک های سازنده استفاده می کند. دارای یک ویژگی cross-platform است که به شما امکان می دهد یک بار کد بنویسید و می تواند روی هر پلتفرمی اجرا شود. این باعث صرفه جویی در زمان توسعه شما می شود زیرا به شما امکان می دهد با استفاده از جاوا اسکریپت یک زبانه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS برنامه بسازید.

ویژگی های React Native

React Native مزایای بسیاری را برای ساخت اپلیکیشن های موبایل ارائه می دهد. برخی از ویژگی های ضروری React Native در زیر آورده شده است:

منبع باز: React Native رایگان و منبع باز است. یعنی هر کسی می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

Cross-Platform: این امکان را برای "یک بار بنویسید و همه جا اجرا کنید" را ارائه می دهد. برای ایجاد اپلیکیشن برای پلتفرم های اندروید، iOS و ویندوز استفاده می شود.

UI Focussed: React Native عمدتاً بر روی UI متمرکز است. این باعث می شود رابط برنامه بسیار پاسخگو باشد.

عملکرد: کد نوشته شده در React Native در کد بومی کامپایل می‌شود، که آن را برای همه سیستم‌عامل‌ها قادر می‌سازد تا ظاهر و عملکردهای بومی نزدیک‌تری را به یک شکل در همه پلتفرم‌ها ارائه دهد.

Hot Reloading: ایجاد چند تغییر در کد برنامه شما بلافاصله در طول توسعه قابل مشاهده است. اگر منطق کسب و کار تغییر کند، بازتاب آن به صورت زنده روی صفحه بارگذاری می شود.

پشتیبانی از کتابخانه های شخص ثالث: React Native از بسیاری از کتابخانه های شخص ثالث برای تعاملی کردن یک برنامه پشتیبانی می کند.

توسعه سریعتر: React Native به شما امکان می دهد از کدهایی که قبلاً نوشته شده است استفاده مجدد کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا برنامه ها را سریع توسعه دهید. این برنامه از یک زبان مشترک برای ساخت یک برنامه برای پلتفرم‌های Android، iOS و Windows استفاده می‌کند که به استقرار سریع‌تر برنامه، تحویل و زمان سریع‌تری برای ورود به بازار می‌دهد.

فلاتر چیست؟

Flutter یک جعبه ابزار UI برای ایجاد برنامه های سریع، زیبا و بومی کامپایل شده برای موبایل، وب و دسکتاپ است. این برنامه را با یک زبان برنامه نویسی و یک پایگاه کد واحد می سازد. رایگان و متن باز است. این در ابتدا توسط گوگل در می 2017 توسعه یافت و اکنون با استاندارد ECMA مدیریت می شود. Flutter یک فریمورک موبایل است که از زبان برنامه نویسی دارت برای ایجاد یک اپلیکیشن استفاده می کند. برنامه نویسی دارت دارای چندین ویژگی مشابه با سایر زبان های برنامه نویسی مانند کاتلین و سوئیفت است و می تواند به کد جاوا اسکریپت تبدیل شود.

Flutter عمدتاً برای برنامه‌های تلفن همراه دو بعدی که می‌توانند بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS اجرا شوند، بهینه‌سازی شده است. همچنین می‌توانیم از آن برای ساخت برنامه‌های با امکانات کامل، از جمله دوربین، فضای ذخیره‌سازی، موقعیت جغرافیایی، شبکه، SDK‌های شخص ثالث و موارد دیگر استفاده کنیم.

همچنین بخوانید: بهترین تبلت با قیمت مناسب برای امورات مختلف برنامه نویسی و کارهای عمومی کدام ها هستند؟


ویژگی های فلاتر

Flutter روش های آسان و ساده ای را برای شروع ساخت اپلیکیشن های زیبای موبایل و دسکتاپ با مجموعه ای غنی از طراحی متریال و ویجت ها ارائه می دهد. برخی از ویژگی های ضروری فلاتر در زیر آورده شده است:

منبع باز: Flutter یک چارچوب رایگان و منبع باز برای ساخت برنامه های تلفن همراه است.

توسعه کراس پلتفرم: این ویژگی به Flutter اجازه می دهد تا کد را یک بار بنویسد، آن را حفظ کند و بر روی پلتفرم های مختلف اجرا شود. این باعث صرفه جویی در زمان، تلاش و هزینه توسعه دهندگان می شود.

Hot Reload: هر زمان که توسعه دهنده تغییراتی در کد ایجاد کند، آنگاه این تغییرات بلافاصله با Hot Reload قابل مشاهده است. این بدان معنی است که تغییرات بلافاصله در خود برنامه قابل مشاهده است. این یک ویژگی بسیار مفید است که به توسعه دهنده اجازه می دهد تا فورا اشکالات را برطرف کند.

ویژگی‌های بومی قابل دسترسی: این ویژگی از طریق کد بومی Flutter، یکپارچه‌سازی شخص ثالث و APIهای پلتفرم، فرآیند توسعه برنامه را آسان و لذت‌بخش می‌سازد. بنابراین، ما به راحتی می توانیم به SDK ها در هر دو پلتفرم دسترسی داشته باشیم.

حداقل کد: برنامه Flutter توسط زبان برنامه نویسی دارت توسعه داده شده است که از کامپایل JIT و AOT برای بهبود زمان کلی راه اندازی، عملکرد و سرعت بخشیدن به عملکرد استفاده می کند. JIT سیستم توسعه را بهبود می بخشد و UI را بدون تلاش اضافی برای ساختن یک رابط جدید تازه می کند.

ابزارک ها: فریم ورک Flutter ویجت هایی را ارائه می دهد که قادر به توسعه طرح های خاص قابل تنظیم هستند. مهمتر از همه، Flutter دارای دو مجموعه ویجت است: طراحی مواد و ویجت های کوپرتینویی که به ارائه یک تجربه بدون اشکال در همه سیستم عامل ها کمک می کند. برای یادگیری فلاتر، دوره اموزش برنامه نویسی با Flutter سایت الکامکو را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 54
  • بازدید کلی : 530
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی